Començaré
parlant de les competències de l'assignatura i després de les de
Perrenoud, aniré una a una per tal de deixar clar quines
competències tenc assolides i quines he de treballar per tal
d'arribar a assolir-les.
COMPETÈNCIES
DE L'ASSIGNATURA
1.
És autònom en l’aprenentatge:
De cara en a la resolució de
tasques i/o activitats, em considero una persona que cerca recursos
quan no sap resoldre alguna activitat, situació o tasca encara que
penso que necessito millorar amb aquest aspecte. De cara a
l'autonomia, som una persona que dedic un temps a prendre decisions
de cara al meu procés d'aprenentatge. Per aprendre dites decisions,
primer necessito fer una valoració de la situació que requereixi
una decisió; per això el que faig és extreure els punts positius
i negatius, i finalment, intent trobar la decisió més adequada.
2.
Reflexiona sobre el seu propi procés d’aprenentatge:
Quant a la reflexió sobre la meva pròpia actuació considero que
no ho faig en gran mesura i que per tant és un objectiu que em
planteig per aquestes pràctiques, ja que penso que és una bona
estratègia per aconseguir una millora diària.
3.
Analitza i reflexiona sobre el funcionament dels centres d’Educació
Infantil: Mai m'havia aturat a pensar detingudament sobre el funcionament d'un
centre, ja que fins aleshores no havia tengut l'oportunitat de formar-ne part. Encara que me adonat que des de que he començat les pràctiques he anat
observant sobre aquest aspecte.
4.
Analitza i reflexiona sobre els processos
d’ensenyament-aprenentatge: Aquesta competència no la tenc
adquirida perquè, fins aleshores no havia tengut oportunitat per
accedir a la pràctica, només havia tengut accés a la teoria. Per
tant, és una competència que necessit treballar.
5.
Reflexiona sobre el procés de millora:
Aquesta competència és una de les quals ubicaria com a pendent
d'assolir, ja que mai he dut a terme un projecte de millora, i no ho faré fins més endavant.
COMPETÈNCIES SEGONS PERRENOUD
1.Organitzar
i animar situacions d'aprenentatge: Intento sempre
tenir en compte les característiques pròpies de cada alumne, les
necessitats de tots ells i a més, intento respectar els ritmes de
cada un. Amb l'objectiu d'aconseguir mitjançant la creativitat i
els interessos comuns dels infants, que l'aprenentatge resulti el
més significatiu possible.
2.Gestionar
la progressió dels aprenentatges: Aquesta competència l'ubic
com a pendent d'assolir durant aquestes pràctiques que duc
actualment a terme, ja que no he tengut encara l'oportunitat de
posar-la en pràctica.
3.Elaborar
i fer evolucionar els dispositius de diferenciació: És
una competència que sempre l'he tenguda en compte, i que la vull
tenir present de cara al futur. El motiu és que estic molt a favor
de la inclusió de tots i cada un dels infants.
4.Implicar
als alumnes al seu aprenentatge i en el seu treball:
Crec que som capaç de fer que els infants es sentin com a factors
actius en el seu procés d'aprenentatge, ja que penso que un infant
no ha de ser mai un simple receptor d'aquest procés.
7.Implicar
i informar als pares:
Aquesta competència la tenc pendent d'assolir ja que aleshores no
he tengut l'oportunitat ni de dur a terme ni d'observar una reunió
de pares.
8.Utilitzar
les noves tecnologies:
Aquesta competència puc dir que la tenc adquirida, ja que l'ús de
les noves tecnologies em va bé, tot i que al principi em costa un
poc familiaritzar-me amb aquestes, i per aquesta raó necessit
perdre bastant de temps per tal d'aconseguir saber bé el
funcionament de cada una d'elles.
9.Afrontar
els deures i els dilemes étics de la professió:
A l'escoleta trobarem una gran diversitat d'infants i trobo que s'ha
d'intentar que tots els infants es sentin amb iguals de condicions,
sense cap distinció, ja que una bona integració dels infants a
l'escoleta és imprescindible per el seu futur. Per tant, una bona
integració és una bona base d'aprenentatge, i per això serà una
competència que tendre molt en ment tal i com he dit anteriorment.
10.Organitzar la pròpia formació continua:
Penso que per fer cursos i tallers per millorar com a docent, no
s'ha d'esperar quan ja es tingui la carrera, sinó que sempre que es
sapiga l'existència d'un curs, s'hi ha d'anar. Perquè mai es sap
tot, sempre s'aprenen coses noves. A part, quan un ja és docent,
penso que s'ha de seguir formant perquè l'educació poc a poc va
canviant i no s'ha de quedar mai endarrerit.
En
conclusió, avui en dia necessito treballar diverses competències de classe (2, 3, 4 i 5) i de Perrenoud ( 2, 4, 5, 6 i 7 ) per tal d'adquirir-les totes. Però cal dir, que les altres, mai deixaré de treballar-les.
(He
elegit la competència 2.1
perquè
penso que és la que més he treballat quan he realitzat aquesta
activitat, ja que el que he fet ha estat el que indica dita
competència: Identificar els meus punts forts i els meus punts
febles quant a les seves capacitats i competències professionals que
tenc adquirides o no fins aleshores).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada