divendres, 1 de març del 2013

VALORACIÓ DE LES MEVES COMPETÈNCIES INICIALS

Començaré parlant de les competències de l'assignatura i després de les de Perrenoud, aniré una a una per tal de deixar clar quines competències tenc assolides i quines he de treballar per tal d'arribar a assolir-les.
 
COMPETÈNCIES DE L'ASSIGNATURA

1. És autònom en l’aprenentatge: De cara en a la resolució de tasques i/o activitats, em considero una persona que cerca recursos quan no sap resoldre alguna activitat, situació o tasca encara que penso que necessito millorar amb aquest aspecte. De cara a l'autonomia, som una persona que dedic un temps a prendre decisions de cara al meu procés d'aprenentatge. Per aprendre dites decisions, primer necessito fer una valoració de la situació que requereixi una decisió; per això el que faig és extreure els punts positius i negatius, i finalment, intent trobar la decisió més adequada.
 
2. Reflexiona sobre el seu propi procés d’aprenentatge: Quant a la reflexió sobre la meva pròpia actuació considero que no ho faig en gran mesura i que per tant és un objectiu que em planteig per aquestes pràctiques, ja que penso que és una bona estratègia per aconseguir una millora diària.
 
3. Analitza i reflexiona sobre el funcionament dels centres d’Educació Infantil: Mai m'havia aturat a pensar detingudament sobre el funcionament d'un centre, ja que fins aleshores no havia tengut l'oportunitat de formar-ne part. Encara que me adonat que des de que he començat les pràctiques he anat observant sobre aquest aspecte. 

4. Analitza i reflexiona sobre els processos d’ensenyament-aprenentatge: Aquesta competència no la tenc adquirida perquè, fins aleshores no havia tengut oportunitat per accedir a la pràctica, només havia tengut accés a la teoria. Per tant, és una competència que necessit treballar.

5. Reflexiona sobre el procés de millora: Aquesta competència és una de les quals ubicaria com a pendent d'assolir, ja que mai he dut a terme un projecte de millora, i no ho faré fins més endavant.


COMPETÈNCIES SEGONS PERRENOUD 
1.Organitzar i animar situacions d'aprenentatge: Intento sempre tenir en compte les característiques pròpies de cada alumne, les necessitats de tots ells i a més, intento respectar els ritmes de cada un. Amb l'objectiu d'aconseguir mitjançant la creativitat i els interessos comuns dels infants, que l'aprenentatge resulti el més significatiu possible.

2.Gestionar la progressió dels aprenentatges: Aquesta competència l'ubic com a pendent d'assolir durant aquestes pràctiques que duc actualment a terme, ja que no he tengut encara l'oportunitat de posar-la en pràctica.

3.Elaborar i fer evolucionar els dispositius de diferenciació: És una competència que sempre l'he tenguda en compte, i que la vull tenir present de cara al futur. El motiu és que estic molt a favor de la inclusió de tots i cada un dels infants.
4.Implicar als alumnes al seu aprenentatge i en el seu treball: Crec que som capaç de fer que els infants es sentin com a factors actius en el seu procés d'aprenentatge, ja que penso que un infant no ha de ser mai un simple receptor d'aquest procés.

5.Treball en equip: D'aquesta competència tenc assolits diferents punts com poden ser la integració i la formació a un grup, respectar opinions i assumir el meu rol. Però hi ha altres punts que no he assolit com per exemple dirigir un projecte o una reunió, formar i/o renovar l'equip pedagògic.

6.Participar en la gestió de l'escola: Aquesta competència considero que no podré assolir-la totalment fins que no formi part d'un centre educatiu.
7.Implicar i informar als pares: Aquesta competència la tenc pendent d'assolir ja que aleshores no he tengut l'oportunitat ni de dur a terme ni d'observar una reunió de pares.
8.Utilitzar les noves tecnologies: Aquesta competència puc dir que la tenc adquirida, ja que l'ús de les noves tecnologies em va bé, tot i que al principi em costa un poc familiaritzar-me amb aquestes, i per aquesta raó necessit perdre bastant de temps per tal d'aconseguir saber bé el funcionament de cada una d'elles. 
9.Afrontar els deures i els dilemes étics de la professió: A l'escoleta trobarem una gran diversitat d'infants i trobo que s'ha d'intentar que tots els infants es sentin amb iguals de condicions, sense cap distinció, ja que una bona integració dels infants a l'escoleta és imprescindible per el seu futur. Per tant, una bona integració és una bona base d'aprenentatge, i per això serà una competència que tendre molt en ment tal i com he dit anteriorment.
10.Organitzar la pròpia formació continua: Penso que per fer cursos i tallers per millorar com a docent, no s'ha d'esperar quan ja es tingui la carrera, sinó que sempre que es sapiga l'existència d'un curs, s'hi ha d'anar. Perquè mai es sap tot, sempre s'aprenen coses noves. A part, quan un ja és docent, penso que s'ha de seguir formant perquè l'educació poc a poc va canviant i no s'ha de quedar mai endarrerit. 
     En conclusió, avui en dia necessito treballar diverses competències de classe (2, 3, 4 i 5) i de Perrenoud ( 2, 4, 5, 6 i 7 ) per tal d'adquirir-les totes. Però cal dir, que les altres, mai deixaré de treballar-les.


(He elegit la competència 2.1 perquè penso que és la que més he treballat quan he realitzat aquesta activitat, ja que el que he fet ha estat el que indica dita competència: Identificar els meus punts forts i els meus punts febles quant a les seves capacitats i competències professionals que tenc adquirides o no fins aleshores).
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada