Per millorar les meves competències, durant aquestes tres setmanes que fa que duc a terme les pràctiques, he emprat diverses estratègies o tasques per tal d'intentar assolir dites competències. A continuació, descric tal i com vull adquirir o millorar les competències que em manquen.
2. Reflexiona sobre el seu propi procés d'aprenentatge:
Utilitzo la reflexió i l'observació pròpia sobre el que faig per tal de justificar si és correcte el que duc a terme, i per això em faig preguntes relacionades amb els objectius que anteriorment me proposat. D'aquesta manera descobreixo les meves pròpies errades. I si això, no es suficient per trobar dites errades, deman als professionals de l'educació de l'escola que em veuen actuar, que em proporcionin un feed-back, els deman dubtes i dilemes que em sorgeixen per tal de que després jo mateixa pugui extreure conclusions i encaminar la meva actuació cap a una millora.
3. Analitza i reflexiona sobre el funcionament dels centres d'Educació Infantil:
Des del moment que he començat les pràctiques he pogut tenir un primer concepte de funcionament de centre, i per tant he començat a adquirir dita competència. Però em falta aportar reflexions sobre l'organització de centre, però més endavant hauré de posar-ho en pràctica, quan faci el projecte de millora dels espais comuns de l'escoleta on duc a terme les pràctiques.
4. Analitza i reflexiona sobre els processos d'ensenyament-aprenentatge:
Ara que amb les pràctiques tenc l'oportunitat d'accedir a la pràctica, relacion el que es duu a terme a l'aula o al centre, i la teoria estudiada fins aleshores. A més, cerco informació i demano a les companys a veure com ho duen a terme a altres escoletes, és a dir, compar les pràctiques per tal d'arribar a la conclusió de si és una bona pràctica. També el que he començat a fer són hipotesis sobre el que succeeix per tal de descobrir quin és la causa o la conseqüència.
5. Reflexiona sobre el procés de millora: Aquesta competència encara no sé bé com l'adquiriré perquè durant aquestes tres setmanes no he començat amb el projecte de millora.
COMPETÈNCIES DE CLASSE:
2. Reflexiona sobre el seu propi procés d'aprenentatge:
Utilitzo la reflexió i l'observació pròpia sobre el que faig per tal de justificar si és correcte el que duc a terme, i per això em faig preguntes relacionades amb els objectius que anteriorment me proposat. D'aquesta manera descobreixo les meves pròpies errades. I si això, no es suficient per trobar dites errades, deman als professionals de l'educació de l'escola que em veuen actuar, que em proporcionin un feed-back, els deman dubtes i dilemes que em sorgeixen per tal de que després jo mateixa pugui extreure conclusions i encaminar la meva actuació cap a una millora.
3. Analitza i reflexiona sobre el funcionament dels centres d'Educació Infantil:
Des del moment que he començat les pràctiques he pogut tenir un primer concepte de funcionament de centre, i per tant he començat a adquirir dita competència. Però em falta aportar reflexions sobre l'organització de centre, però més endavant hauré de posar-ho en pràctica, quan faci el projecte de millora dels espais comuns de l'escoleta on duc a terme les pràctiques.
4. Analitza i reflexiona sobre els processos d'ensenyament-aprenentatge:
Ara que amb les pràctiques tenc l'oportunitat d'accedir a la pràctica, relacion el que es duu a terme a l'aula o al centre, i la teoria estudiada fins aleshores. A més, cerco informació i demano a les companys a veure com ho duen a terme a altres escoletes, és a dir, compar les pràctiques per tal d'arribar a la conclusió de si és una bona pràctica. També el que he començat a fer són hipotesis sobre el que succeeix per tal de descobrir quin és la causa o la conseqüència.
5. Reflexiona sobre el procés de millora: Aquesta competència encara no sé bé com l'adquiriré perquè durant aquestes tres setmanes no he començat amb el projecte de millora.
COMPETÈNCIES DE PERRENOUD
2. Gestionar la progressió dels aprenentatges: Cada vegada que s'ha dut a terme una mateixa activitat o molt similar he observat als infants, i m'he fixat amb els seus progressos, i els he reconegut.
4. Implicar als alumnes al seu aprenentatge i en el seu treball: Aquestes tres setmanes ja he començat a posar en pràctica dita competència, perquè he intentat motivar i implicar els infants en els aprenentatges que es duen a terme dins l'aula.
5. Treball en equip: Del que em queda per assolir de dita competència ho adquiriré més endavant. Però fins aleshores he millorat la part de treball en equip, perquè cada dia compartesc la jornada amb una altra mestra, la meva tutora. I a més, realitzo treballs amb les altres practicants.
6. Participar en la gestió de l'escola: Fins aleshores no l'he poguda assolir, sinó que penso que la podré assolir quan dugui a terme el projecte de millora. Ja que s'haurà d'adaptar a la gestió econòmica del centre.
7. Implicar i informar als pares: El que si que he dut a terme durant aquestes setmanes és la d'informar als pares sobre els seus fills, tant de manera oral com escrita.
(Les competències que he elegit són 2.3 descric el vull aprendre a les pràctiques i els objectius que em proposo en aquest període sobre les competències que em manquen, i 2.7 reflexió sobre els meus punts febles i busco maneres per millorar en la meva actuació professional en el context que m'ha tocat fer les pràctiques).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada