dimecres, 10 d’abril del 2013

COMPARACIÓ DE JORNADES



He comparat 5 aules de 1 a 2 anys amb la que m'ha tocat a les pràctiques. Les diferents aules, són de les següents escoles d'infantil: els Taperons (Campos), Teringa (Palma), Bendinat (Calvià) i dues aules de Toninaina (Inca).

En totes les jornades he pogut observar que empren les rutines com a línia metodològica, per tal de que els infants adquireixin els diferents hàbits com són els d'alimentació, d'higiene i de descans. Les rutines també els serveixen per orientar als infants, donar-los seguretat i tranquil·litat, donar-los l'oportunitat a que puguin preveure el que passarà o inclús anticipar-se i ,a més, perquè adquireixin autonomia.  

Totes les escoles excepte la meva, duen a terme el bon dia, i inclús algunes, miren el temps que fa. Jo considero que el bon dia és un moment que s'hauria d'incloure a la meva aula, perquè és un moment molt positiu pels infants. Ja que els fa començar el dia junts, els serveix per aprendre a estar un temps asseguts, divertir-se cantant cançons... I en quant a mirar el temps, penso que també s'hauria de dur a terme, perquè als infants els agrada molt això d'anar a la finestra a mirar quin temps fa, i comentar-ho amb els companys. Però sobretot, penso que estaria molt bé incorporar-ho a la meva aula, ja que el seu nom és “El sol”, i així  poder treure més partit a aquest. Encara que l'assistència es podria seguir fent mitjançant els baveralls, un mètode original i que m'agrada bastant.

Una vegada he comparat les diferents jornades puc dir que són molt semblants, en quant a l'horari, però diferents en quant a les activitats. Dic això perquè sol ser el mateix horari, però amb algunes modificacions. I en quant a les activitats puc dir que són diferents, ja que hi té molt a veure la metodologia, creences, estratègies... de la mestra, com també, els infants de l'aula, ja que les acaben de determinar amb els seus interessos i les seves necessitats.


(Les competències que he treballat són 1.2 perquè he reflexionat i ponderat sobre els elements que porten a una bona actuació. I la 4.2 perquè he identificat bones pràctiques i els he comparat.)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada