Del
llistat de bones pràctiques facilitat per les tutores d'aquesta
assignatura, he elegit les tres pràctiques que més m'han agradat.
Tot i que cal dir, que he tingut un poc de dificultat a l'hora
d'elegir-les perquè no en sabia triar només tres, ja que cada una
d'elles fa que l'infant aprengui d'una manera significativa.
Juguem amb magranes
He
elegit aquesta pràctica perquè penso que és molt significativa
pels infants. Ja que segueixen un procés per tal de conèixer bé
totes les possibilitats d'aquest fruit de tardor, la magrana.
Els
infants primer de tot, es familiaritzen, manipulen, experimenten,
exploren... el fruit sencer, i després fan el mateix amb el fruit
trossejat, i així descobreixen totes les característiques del
material.
Per
la descoberta d'aquest fruit la mestra no els guia, sinó que els
dóna llibertat a l'hora d'interaccionar amb aquest. I així cada
infant és el protagonista del seu propi aprenentatge, ja que ho fa
de manera autònoma, significativa per a ell i respectant el seu
propi ritme.
Poder
anar a beure aigua
M'ha
agradat aquesta pràctica, perquè amb una necessitat bàsica, com és
el beure aigua, els infants van progressant i adquirint autonomia.
Els
infants comencen emprant material de plàstic perquè no es fa malbé,
i després ja es passa al vidre. I a més, primer són agents passius
que necessiten que els cobreixin les seves necessitats, i finalment
són ells mateixos els que aconsegueixen cobrir-les.
En
quant als infants, puc dir que els que tenen menys iniciativa i/o
autonomia aprenen agafant com a models els seus propis companys,és a
dir, els infants aprenen uns dels altres.
Els
infants ens fan demandes: iniciatives espontànies (el jardí de
l’escoleta)
Finalment
he elegit aquesta bona pràctica, perquè penso que el joc i els
moments espontanis que sorgeixen al jardí de l'escola són una bona
eina d'aprenentatge, i que mai s'han de deixar perdre. El motiu
d'això és perquè a partir d'aquests aprenentatges proposats pels
propis infants, ells es converteixen amb els protagonistes del seu
aprenentatge. A més, els infants aprenen de manera inconscient a
compartir moments amb els companys, a emprar diferents estratègies,
a donar joc a la imaginació, a observar, a imitar...
(Les competències que més he treballat són: 1.2 He reflexionat sobre elements que porten a una bona actuació professional, i 4.2 He identificat i elegit tres bones pràctiques)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada