dimarts, 16 d’abril del 2013

TRES BONES PRÀCTIQUES

Del llistat de bones pràctiques facilitat per les tutores d'aquesta assignatura, he elegit les tres pràctiques que més m'han agradat. Tot i que cal dir, que he tingut un poc de dificultat a l'hora d'elegir-les perquè no en sabia triar només tres, ja que cada una d'elles fa que l'infant aprengui d'una manera significativa.


He elegit aquesta pràctica perquè penso que és molt significativa pels infants. Ja que segueixen un procés per tal de conèixer bé totes les possibilitats d'aquest fruit de tardor, la magrana.
Els infants primer de tot, es familiaritzen, manipulen, experimenten, exploren... el fruit sencer, i després fan el mateix amb el fruit trossejat, i així descobreixen totes les característiques del material.
Per la descoberta d'aquest fruit la mestra no els guia, sinó que els dóna llibertat a l'hora d'interaccionar amb aquest. I així cada infant és el protagonista del seu propi aprenentatge, ja que ho fa de manera autònoma, significativa per a ell i respectant el seu propi ritme.


Poder anar a beure aigua

M'ha agradat aquesta pràctica, perquè amb una necessitat bàsica, com és el beure aigua, els infants van progressant i adquirint autonomia.
Els infants comencen emprant material de plàstic perquè no es fa malbé, i després ja es passa al vidre. I a més, primer són agents passius que necessiten que els cobreixin les seves necessitats, i finalment són ells mateixos els que aconsegueixen cobrir-les.
En quant als infants, puc dir que els que tenen menys iniciativa i/o autonomia aprenen agafant com a models els seus propis companys,és a dir, els infants aprenen uns dels altres.

Els infants ens fan demandes: iniciatives espontànies (el jardí de l’escoleta)
Finalment he elegit aquesta bona pràctica, perquè penso que el joc i els moments espontanis que sorgeixen al jardí de l'escola són una bona eina d'aprenentatge, i que mai s'han de deixar perdre. El motiu d'això és perquè a partir d'aquests aprenentatges proposats pels propis infants, ells es converteixen amb els protagonistes del seu aprenentatge. A més, els infants aprenen de manera inconscient a compartir moments amb els companys, a emprar diferents estratègies, a donar joc a la imaginació, a observar, a imitar... 

(Les competències que més he treballat són: 1.2 He reflexionat sobre elements que porten a una bona actuació professional, i 4.2 He identificat i elegit tres bones pràctiques)


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada