dimecres, 10 d’abril del 2013

CREENCES DE LA MESTRA EN L'ACTIVITAT OBSERVADA



Tenint en compte l'observació penjada anteriorment, sobre l'activitat de la pasta de cafè, penso que hi trobem reflectides diverses creences de la mestra. Aquestes creences són:
-        Preparar el material abans de seure els infants a taula: penso que convé, ja que els infants de 1 a 2 anys, no tenen gaire capacitat d'espera.
-        Presentar el material i realitzar davant dels infants les accions que es poden dur o no a terme: penso que familiaritzant-los amb el material fa que els infants agafin més confiança amb aquest, i que així realitzin millor l'activitat. I en quant, a fer les accions davant ells ajuda a que tots entenguin a la perfecció, el que poden o no fer amb aquest. 
-        Comentar l'acció errònia que s'ha dut a terme i donar la solució en veu alta de manera general, en aquest cas, no agafar material al company, sinó demanar-ne: Penso que això ajuda a evitar aquest conflicte en el futur.
-        Reconèixer la feina duta a terme, i mostrar-la als pares: reforça el bon treball dels infants, i fa que augmentin les ganes, motivació i interès per dur-ne a terme en un futur.
Els fonaments teòrics observats són que empra el constructivisme ja que la mestra guia l'aprenentatge però fa que els infants siguin els protagonistes del seu propi aprenentatge. És a dir, els dóna les passes per modelar la pasta, però els deixa llibertat d'elecció  dels elements decoratius i de creació d'aquesta. A més, també posa en pràctica el reforç positiu, quan els reconeix que ho han fet molt bé, per tal, de que repeteixin la mateixa conducta en un futur.
Les preguntes que faria a la mestra:
-        Quins objectius vols aconseguir amb dita activitat? I amb el mètode que has emprat per dur-la a terme?
-        Penses que és una activitat significativa pels infants? Per què?
-        Esperes millores si tornes a dur una activitat semblant a l'aula?
-        Canviaries alguna acció que has realitzat, per tal de millorar el resultat obtingut?
Per finalitzar, puc dir que la mestra a l'activitat que he observat, es guia per les seves pròpies creences. Però també he de dir que les creences de la mestra que he observat, coincideixen amb les meves. Fins i tot, m'atreviria a dir, que tenim les mateixes creences per dur a terme l'activitat o molt semblants.

(Les competències que més he treballat en pràctica en aquesta entrada són: 2.2 perquè identifico les creences de la mestra i els contrast amb les meves. I 4.1 perquè he identificat els marcs teòrics que justifiquen o qüestionen l'observació.)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada