diumenge, 26 de maig del 2013

APRENENTATGES DUTS A TERME AMB ELS PROJECTES I DOCUMENTALS EXPOSATS



A aquesta entrada coment els projectes de millora i els documentals que s'han exposat dins l'aula: 
 
El projecte de millora del pati de l’escola “FORT DE LEAU” de Maó m’ha semblat interessant perquè nosaltres també el duem a terme, tot i que una mica diferent. Elles s’han centrat amb un únic racó del pati i han emprat material com: mengeres de plàstic, barres de cortina, tubs d’alumini i pintura, i en canvi nosaltres ens hem centrat amb patis amb desús, però també hem emprat material econòmic i reciclat com elles. La manera en que han pensat muntar-ho trobo que està ben pensat.

El segon projecte de millora és sobre el paper del mestre i està posat en pràctica a l’escola d’ESPORLES. Aquest projecte puc dir que és del que més m’ha captat l’atenció, ja que penso que no ha de ser fàcil dur-lo a terme per les practicants ja que han d’avaluar la feina de les persones que els avaluaran després. El fet de que el projecte sigui proposat per les mestres em va veure que aquestes volen millorar la seva actuació i aprofiten les practicants per començar a posar-hi de la seva part.  

A l’escola Huialfàs de sa Pobla na Sandra Garcia ens va presentar el racó del moc mitjançant un plafó. A l’aula varen crear un racó on hi han posat un mirall, una cadira i un rotlle de paper per tal de que els infants de manera autònoma, hi pugin accedir cada vegada que tinguin moc. El que fan la mestra i la practicant és observar els infants i els seus progressos quan aquests satisfan la seva necessitat bàsica com és llevar-se el moc. Penso que aquesta pràctica és molt positiva pels infants, i a més hi surten beneficiats tant la mestra com els pares. 

Un documental que vàrem visualitzar va ser sobre el canvi de bolquers a l’escola Els Molins de Sencelles. Amb aquest documental em varen recordar la importància que té dedicar un moment a l’infant que en aquest moment és canviat. El moment de canvi de bolquer, penso que és un moment que s’ha d’aprofitar perquè és el moment de “gloria” de l’infant, ja que aquest atreu tota l’atenció de la mestra. Ara que cal dir, que a l’escola on jo faig les pràctiques si que és duu a terme una bona pràctica de bolquer, tot i que de vegades no és pot dur a terme durant el temps que l’infant voldria per falta de personal dins l’aula. 

Un altre documental que vàrem visualitzar va ser sobre el Bon dia a l’escola El Molinar. Ens varen mostrar el bon dia dut a terme a les diferents  aules, tant als nadons, com a 1 a 2, com a 2 a 3 anys. A cada etapa el bon dia s’ha de realitzar de diferent manera, ja que és un moment molt important i que s’ha d’adaptar als infants. El que s’aconsegueix amb el bon dia és que els infants respectin el torn, reconeguin mitjançant les fotografies als seus companys i trobin la diferencia entre ser a casa o a l’escola, és a dir, entre ser-hi o no ser-hi. A la meva classe, no és posa en pràctica aquest moment, i jo el trobo a faltar, ara que mitjançant els baveralls duem a terme si l’infant és o no a l’aula, és a dir, el que no fem és començar el dia junts. 

Un documental que també m’ha captat l’atenció és el de “La vida en les parets” d’uns companys d’Eivissa. Primer de tot varen definir les parets segons diferents professionals, i cada un va definir la paret segons la utilitat que aquests en fan d’aquesta. Després una mestra d’infantil va comentar el sentit que té per ella una paret, i aquesta va dir que les parets: parlen, tenen sentit, tenen estètica, documenten... I que la decoració de les parets ha de variar cada cert temps perquè sinó perd tot el sentit. És a dir, amb aquest documental em van recordar la importància que tenen les parets i la seva decoració a l’escola infantil. A la meva escola, puc dir que les parets no estan gaire decorades, ara que a la meva aula és diferent. La meva aula té totes les parets plenes de les petites feines que han fet els infants durant el curs escolar, i que es van canviant així com més se’n realitzen. 

El darrer projecte de millora que hem visualitzat ha estat de l’escola de Bendinat. El projecte és sobre l’art, i ha estat triat tant pel centre com per la tutora de la UIB.  El que han realitzat és una unitat didàctica anual sobre l’Art, on hi apareixen diferents activitats on el material és quasi tot natural i reciclat, i a més també han proposat l’exposició dels diferents treballs dels infants. Aquest projecte de millora que han proposat a dita escoleta, jo el tinc posat en pràctica ja a la meva aula, perquè cada cert temps els infants fan activitats d’art, tot i que podria agafar idees sobre el material reciclat. 

Una vegada comentats tots els projectes de millora i els documentals, donar les gràcies als companys per mostrar-me la feina que duen a terme i així jo poder agafar idees per tal de millorar la meva actuació. 


(Les competències que he posat en pràctica són: 4.2 he identificat bones pràctiques i els he comparat amb les de la meva escoleta i 5.1 ja que he reflexionat sobre projectes de millora i bones pràctiques dutes a terme pels companys.)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada